Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the woo-feed domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home2/etiketco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the flexible-checkout-fields domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home2/etiketco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the google-listings-and-ads domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home2/etiketco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the kirki domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home2/etiketco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the forminator domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home2/etiketco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the woocommerce domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home2/etiketco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
İçecek Etiketi - 1Etiket

İçecek Etiketi

İçecekler, gıda sektöründe bulunan ve sürekli olarak tüketilen ürünlerdendir. Hatta yapılan araştırmalara göre en çok tüketilen ürünler listesinde en ön sırada yer almaktadır. İçeceklerin gazoz, süt, meyve suyu gibi seçeneklerden oluşmasından dolayı farklı saklama koşulları bulunmaktadır. Tüketilme süreçlerine kadar pazarlama ve satış aşamasında birçok yer değiştirdiği de bilinir. Bu yüzden taşınma ve depolanma süreçlerinde, içecek etiketlerinin de kuvvetli etiketlerden olması gerekir. Sudan ve soğuktan etkilenmeyen, kaliteli etiketlerin olması önemlidir. Bundan ötürü de içecek etiketlerinin genellikle PP opak malzemelerden üretilmesi çok daha etkilidir. İçeceklerin iç kısmının görülmesi daha çok tercih edildiğinden, etiketler şeffaf etiket olarak kullanılmaktadır.

İçerik Etiketi Nedir?

İçecekler, birden fazla seçeneğe ayrılmaktadır. Bundan ötürü de içecekler, gazoz etiketi, limonata etiketi, meşrubat etiketi gibi farklı şekillerde etiketlendirilmektedir. İçecek etiketlerinin baskı işlemlerindeyse UV baskı tekniği veyahut dijital baskı makinası kullanılmaktadır. Tasarım çalışmaları da kantaron yağı etiketi, gazlı içecek etiketi gibi seçeneklerin kullanıcı deneyimlerine, boyutlarına göre hazırlanmaktadır. İçecek etiketi denildiği zaman karşınıza çıkacak seçeneklerin büyük bir çoğunluğu da şişe etiketi olarak görülmektedir.

Soğuk etiketi olarak hazırlanan şişe etiketleri, istenilen performansa göre düzenlenebilmektedir. Su, sirke, şarap, soda, meşrubat gibi içeceklerin tümünde içecek etiketleri kullanılmaktadır. Elbette bunların her biri kendi alanlarına, saklama koşullarına göre ayrı ayrı sınıflandırılmaktadır. Yağ etiketi, zeytin yağı etiketi gibi önemli sınıflandırmalar bir arada tutulmaktadır.

İçecek etiketlerinin tasarlama süreci de tamamen içeceğe bağlıdır. İçeceğin yapısı, içeriği, saklama koşulları etiketin değişmesine neden olmaktadır. Kullanılacak renklerden uygulanacağı yapıya kadar hemen her detay ivedilikle tasarlanmaktadır. Elbette uygulanacak içecek şişesinin karton mu cam mı yoksa plastik mi olduğu da içecek etiketi türünü belirleyen faktörlerden biri olarak yorumlanmaktadır. Kullanım alanlarına göre sınıflandırılan içecek etiketleri de bu şekilde ortaya çıkmaktadır. Su etiketi, suyun öne çıkmasını sağlayacak, içeriğin görülmesine yardımcı olacak şekilde tasarlanmaktadır. Aynı zamanda suyun içerisinde yer alan PH düzeyinin kolayca anlaşılması, görülmesi gibi noktalar da bir arada sunulmaktadır.

Kullanım Alanına Göre İçecek Etiketleri

İçecek etiketleri, içecekler, ürünler hakkında bilgi vermeyi sağlayan önemli seçeneklerdir. Artık sıklıkla kullanılmasından ötürü market raflarında yer alan tüm ürünlerin, içecek etiketi de bulunmaktadır. İçecek etiketlerinin kullanımında tüketicilerin bilgilenmesi ön planda tutulmaktadır. Ayrıca bilgi verilmesi, reklam amacıyla kullanılması gibi önemli detaylar da bulunmaktadır. Sıklıkla tercih edildiği bilinen içecek etiketlerinin çeşitlerinden detaylı olarak bahsedecek olursak da içecek etiketleri birden fazla seçeneğe ayrılmaktadır. Nektar etiketi, nektar şişeleri için kullanılmaktadır. İçeceğin daha çekici ve anlaşılır bir hal almasında da büyük bir önemi vardır. Aynı şekilde birçok farklı çeşidi bulunan şerbet etiketleri de üretilmektedir. Ürünün markası, yapısı ve şişelemesine denk bir biçimde tasarımı yapıldığı görülmektedir.

İçecek etiketleri içerisinde meyve suyu şişelerine uygun olan tasarımlar yapılmaktadır. Elbette meyve suyu etiketi için içeceğin nasıl şişelendiği, şişesinin yapısı, üretim standartları ve çok daha fazlası etkilidir. Soğutucu dolapta veyahut dışarıda muhafaza edilmesi de önemli bir etkendir. Süt etiketi, cam kavanoz etiketi, şarap etiketleri, su şişeleri gibi farklı içerik çeşitleri de yer almaktadır. Hatta kullanım alanlarına göre ayrıldığından ötürü içecek etiketleri, hobi amaçlı çalışmalarda da sıklıkla kullanılmaktadır. Birçok düğün hediyesi etiketi, nikah şekerinde de içecek etiketlerinin yer verildiği gözlemlenmektedir.

Yapılarından genel olarak bahsetmek gerekirse de içecek etiketlerinin yapışkanı oldukça güçlüdür. Bu da yapışkanın zor sökülmesi anlamına gelmektedir. Renkli bir yapısı vardır ve naylon ile kağıdın birleşiminden hazırlanmaktadır. Farklı sıvı ürünlerin bulunması, içecek etiketi çeşitlerinin de artmasına neden olmaktadır. Cam, plastik şişelerde kullanılan etiket seçenekleri de kağıt bazlı etiket ve plastik bazlı etiket olarak yorumlanmaktadır. İçeceklerin kendi özelliklerine uygun şekilde tasarlanması, diğer ürünlerden daha iyi bir görünüme sahip olmasıysa istenilen seçeneklerden biri olarak görülmektedir.

İçecek etiketleri içerisinde ele alınacak ürünler, çoğunlukla teneke dolumlu içecek etiketleri olarak bilinir. Bunlar hazır olarak sunulan içecekleri içerisine almaktadır. Hazır kahve, alkollü içecek, alkolsüz içecek ve enerji içecekleri bu grup içerisinde yer alır. Bu yüzden etiketlerin kutu dolum işlemlerine göre tasarlanması, daha iyi koşullara göre hizmet verilmesi gerekmektedir. İçecek etiketlerinde cam şişe dolumlu, plastik şişe dolumlu ürünler de bulunmaktadır. Bidon dolumlu içecek etiketleri de vardır ve bunların tümünde, içeceğin muhafaza ve satış kriterleri öne alınarak hizmet verilmektedir.

İçecek Etiketinde Yer Alması Gereken Bilgiler Nelerdir?

İçecek etiketinde yer alması gereken bilgiler, kişilerin sağlığı için önemli noktalardan biridir. Güvenli gıda tüketimindeki yeri bir hayli büyüktür ve bu yüzden, özellikle bilinçli bireyler, içecekleri satın almadan önce etiketlerine de göz gezdirmektedir. Etiketlerin birçok açıdan önemli olması, kullanım detaylarında da profesyonellik gerektirmektedir. Bilinçli ve sağlıklı içecek tüketiminde, etiket tasarımının rolü büyüktür. Çünkü satın alınan içeceklerin sağlığa olan zararlarını içecek etiketleri belirlemektedir. Elbette içeriklerin yasal gerekliliklere göre düzenlenmesi de dikkat edilmesi gereken detaylar arasında bulunmaktadır.

İçecek etiketi üzerinde bulunması zorunlu olan bilgiler, tamamen Türk gıda kodeksi etiketleme yönetmeliğine göre düzenlenmiştir. Yani sunulan veriler, buradaki yönetmelik kararlarına göre sunulmaktadır. Zorunlu olan bilgilerden daha kapsamlı olarak bahsetmek gerekirse de içeceğin adı, etiketin olmazsa olmazlarından biridir. Kişilerin hangi ürünü aldıklarını bilmeleri, marka ve ürün bilinirliğinin sağlanması için içecek adının daha fazla öne çıkması şarttır.

İçeceğin içerisinde ne olduğu, neyden ne kadar bulunduğu gibi önemli detayların da atlanmaması gerekmektedir. Böylece tüketici bir içecek satın almak istediğinde, neyin kendi taleplerine uygun olduğunu anlayacaktır. İçeceğin üretimini yapan firmanın adının, adresinin olması, hem pazarlama çalışmaları, marka bilinirliği için hem de tüketici güvenliği açısından önemlidir. İçeceğin nerede üretildiği, parti numarasının ne olduğu da verilmelidir. Ek olarak üretim izni tarihinin ne olduğu, son kullanma tarihi gibi detaylar, tüketiciler için bir hayli önemli olan noktalardandı. İçeceklerin kullanım sırasında bilinmesi gereken uyarıları, muhafaza şekli gibi yer verilmesi gereken detaylar da zorunlu etiket bilgileri arasındadır. Sunulan tüm bu bilgilerin, doğru olması, yasalara uygun bir biçimde düzenlenmesi de önemli noktalardandır. Bundan ötürü meyveli soda etiket tasarımı ve etiket baskı işlemlerinin daha titiz bir şekilde sürdürülmesi gerekmektedir.

İçecek Etiketinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

İçecek etiketinde dikkat edilmesi gerekenler birden fazla kategori içerisinde ele alınmaktadır. Çünkü etiketlerin, önem verilmesi gereken farklı noktaları ve aşamaları bulunmaktadır. Bunlardan daha detaylı olarak bahsetmek gerekirse de içecek etiketlerinin, markayı yansıtması şart. Çünkü etiketler kullanıcılar bilgilendirmenin yanı sıra müşteri beklentilerine cevap verecek şekilde hazırlanmaktadır. Su, gazoz, limonata, gazlı sofa etiketlerinde markanın ve önemli noktaların üzerine gidilmesi ve daha belirgin bir biçimde yansıtılması gerekmektedir. Bu da marka bilgileri, içecek adı ve logosu olarak yorumlanmaktadır. İçeriğinde bulunan önemli içerikler, farklı noktalar büyük puntolarla birlikte işlenebilmektedir. Bu yüzden etiketlerin tasarımı, pazarlama ve satış stratejileri içerisinde büyük bir önem arz etmektedir.

İçecek etiketlerinde yer verilen ürün içerikleri de düzenli bir şekilde hazırlanmalıdır. Zorunluluğu bulunan bilgilerin eksiksiz olarak verilmesi ve ürünlerin, güven standartlarıyla birebir uyum içerisinde olması şarttır. Böylece hem müşterilerin dikkatini çekmesi hem de bilinçli tüketici kitlesine hitap etmesi mümkün hale gelmektedir. Özellikle yine yasal zorunluluklardan kaynaklı olarak etiket içeriğinde tüketicinin sağlığına etki edebilme ihtimali olan hemen her detayın verilmesi gerekmektedir.

Etiketin, içecek etiketi olarak güvenli ve sağlıklı bir gıda olarak verilmesi ve okunabilirlik noktasında da tüketiciye kolaylık sağlaması şarttır. Tüketici ve üretici arasında yer alan bilgilerin, güvenilirlik kriterlerini yansıtması gerekmektedir. Etiket içerisinde kullanılan teknik terimlerin, tüketici tarafından da kolay anlaşılır bir hal alması önemlidir.

Besinin günlük tüketilmesi gereken miktarı, kalori oranları, miktara göre alınan kalori gibi bilgilerin daha açık ve anlaşılır şekilde sunulması da şarttır. Böylece tüketicilerin, içecek satın alacakları zaman, daha iyi bir bilgi almaları kolaylaşmaktadır. Gerekli açıklamaların yapılıyor olması, yazıların daha rahat bir yazı puntosuyla sunulması birden fazla artıyı da beraberinde getirmektedir.

İçecek Etiketinin Reklam Stratejilerindeki Yeri Nedir?

İçecek etiketinin reklam stratejilerindeki yeri sanılanın aksine çok daha büyüktür. Tüketicilerin, sürekli olarak tercih ettikleri ürünlerin seçiminde, etiketler büyük bir rol oynamaktadır. Çünkü öncelikli olarak içeriğin görsel dizaynı içerisinde yer almaktadır. İçeceğe bakıldığı zaman alınması gereken detayların bulunduğu görülmektedir. Her birinin arz ve talep dengesine göre hazırlanması, sektör içerisindeki kitlenin potansiyel kitleye dönüşmesi aşamasında da büyük bir önemi bulunmaktadır. Bilinçli tüketicilerin kullandığı, tavsiye ettiği içecek gruplarında yer almak, içeceğin, markanın kalitesini ve imajını arttıran önemli etkenlerdendir. Böylece sektör içerisindeki talep oranları da buna kıyasla çok daha yükselmektedir.

Kullanılan etiketin kalitesi, saklama koşullarına uygunluğu, ürünlerin daha sağlam ve kusursuz görünmesine yardımcı olmaktadır. Tüm taşınma, muhafaza etme gibi aşamalarda da etiketin ürünün etiketinin uyumlu olması avantaj yaratmaktadır. Etiketlerin daha sağlıklı ve güvenli olduğu yansıtılmaktadır. Hem satış oranlarının hem reklam çalışmalarının yükselmesinde içecek etiketinin önemi bulunmaktadır.

İçecek Etiketi Kullanmak Zorunlu Mu?

İçecek etiketi kullanırken, içecek etiketleme kurallarına uyum sağlanması gerekmektedir. Bunun yanı sıra artık içecek üretimi ve satışında etiketlerin kullanılması zorunludur. İçecek etiketleme işlemleri, her içecek için kullanılmaktadır. Çünkü Türk Gıda Kodeksi Etiketleme Yönetmeliği içerisinde bulunan zorunlu etiket bilgileri de bulunmaktadır. Bunlar, mevzuatlara uygun bir biçimde tüketiciye sunulması gereken bilgileri içerisine almaktadır. İçeceğin tüketicilere sunulması, genel özelliklerin verilmesi, tanıtım ve reklam çalışmalarının kurallarına uygun şekilde sürdürülmesi önemlidir. Ek olarak içeceklerin beslenme ve sağlık beyanlarına dayalı kurallarıyla sunulması beklenmektedir.

İçecek Etiketinin Fiyatları Nasıldır?

İçecek etiketlerinin fiyatları, etiketlerin genel özelliklerine göre değişkenlik göstermektedir. Zaten içeceklerin yapısına, dolum işlemlerinde kullanılan şişe gruplarına bağlı olarak farklı ayrımların yapıldığı bilinmektedir. Teneke dolumlu etiketler, bu tarz içecekler için hazırlanan etiketler, soğuğa uyumlu, uzun muhafaza süreçlerinde bozulmayacak, yıpranmayacak şekilde tasarlanmaktadır. Burada da içecek etiketlerinin çeşitleri, yapısı öne çıkmaktadır. Kâğıt bazlı etiketler ile plastik bazlı etiketler arasında fiyat farklılıkları bulunmaktadır. Etiketlerin genel özellikleri de fiyat standartlarını etkileyen detayları içerisindedir.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare